reklama

Názor: M1 MackBook Air - Veľa muziky za “málo” peňazí alebo len bublina nafúknutá YouTube

Už niekoľko týždňov sledujem YouTube influencerov ako sa predbiehajú v tom, kto prvý vydá video kde pripraví porovnanie nových MacBook-ov Air s procesorom M1 oproti tým, ktoré boli predstavené začiatkom roka 2020 a obsahujú Intel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Už niekoľko týždňov sledujem YouTube influencerov ako sa predbiehajú v tom, kto prvý vydá video kde pripraví porovnanie nových MacBook-ov Air s procesorom M1 oproti tým, ktoré boli predstavené začiatkom roka 2020 a obsahujú Intel čipy.

Musím povedať, že po zhliadnutí niekoľkých videí som bol naozaj prekvapený, aké výsledky dosahujú nové čipy a zdalo sa mi to až trochu pritiahnuté za vlasy. Nechápte ma zle, stále sa považujem za veľkého fanúšika Apple produktov ale úprimne sa mi nechcelo veriť, že nový procesor od Apple spravil taký veľký skok pri produktovej rade Air.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dodnes si pamätám ten moment, keď som si kúpil svoj prvý Apple MacBook Air v roku 2015. Ten pocit, keď som ho rozbalil a spustil bol pocitom ozajstnej eufórie a nadšenia. Dizajnovo naprosto dokonalý kus techniky. Ladný, tenký a ľahký. 

Pár hodín po spustení som si však začal uvedomovať, že ak chcem na tomto MacBook-u seriózne pracovať, možno som si mal túto kúpu lepšie premyslieť. 

Stačilo otvoriť zopár dokumentov a aktívne s nimi pracovať a ventilátor išiel pretrhnúť to krásne hliníkové telo aby dokázal ochladiť Intel procesor. Farebný krúžok kurzora sa točil čím ďalej viac a ja som si uvedomil, že MacBook Air v tej dobe, bol určený ozaj iba na jednoduché surfovanie po webe a odpovedanie na e-mailové správy. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pár dní nato som sa teda odhodlal k radikálnemu kroku. Svoj MacBook Air som predal a zaobstaral som si MacBook Pro. Ten som používal k svojej plnej spokojnosti až do Januára 2021. 

A potom prišiel čas na zmenu a ja som sa rozhodol znova zariskovať a skúsiť či v dnešnej dobe a s novým M1 procesorom môže MacBook Air naplniť očakávania ľudí, ktorí pracujú s mnohými dokumentami, aplikáciami a rozšíreniami, ktoré nám tak zjednodušujú každodennú prácu.

Nebolo to ľahké rozhodnutie. Veď len pri predstave, že tento model nemá žiaden ventilátor aby ochladil svoj procesor, mnohé apikácie ešte nie sú optimalizované pre tento čipset a fakt, že sa jedná o prvú generáciu procesorov pre laptopy vyrabanú priamo Apple-om naháňa priam panický strach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek tomu som sa odhodlal a potvrdil svoju objednávku.

Zaobstaral som si základný model s 8GB RAM a 256GB SSD. Tento model v našich obchodoch nájdete za 1129 EUR, čo samozrejme nie je cenovka lacných laptopov, ale stále je to menej ako cena iPhone 12 PRO. 

Hneď pri prvom spustení som cítil, že toto može byť nazoaj krok tým správnym smerom. MacBook som nakonfiguroval v priebehu menej ako 10 minút a všetko išlo ako po masle. 

Neskutočne tichý chod MacBooku mi dával pocit, ako by som pracoval na svojom iPade. Laptop sa vôbec nezahrial, napriek tomu že vykonával veľké množstvo operácií od sťahovania aplikácií, ich inštaláciu až po aktualizáciu vyše 90 000 fotiek a videií v mojej knižnicii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po nainšatlovaní všetkých aplikácií som začal s ich postupným testovaním. Okamžite ma privítala správa, že si musím stiahnuť emulátor Rosseta 2, keďže mnohé aplikácie ešte neboli optimalizované pre M1 čip. 

Napriek tomu, že som o tomto fakte vedel, zamrzol som. Ako budú fungovať aplikácie ak ich budem musieť preháňať cez emulátor aby si mysleli, že pracujú s Intel procesorom?

FUNGUJÚ!!! Perfektne. A ja vlastne ani neviem, že medzi mnou a procesorom je táto “teta” Rosseta.

Netvrdím, že nie je cítíť rozdiel oproti tým, ktoré už sú optimalizované. Ale fakt, že všetky tieto neoptimalizované aplikácie skutočne pracujú stále lepšie ako na Intel procesoroch je naozaj zarážajúci. Celý deň pracujem so 7-8 aplikáciami na pozadí, beží asi 15 rozšírení programov alebo operačného systému, popritom ide hudba, mám pripojenú externú myš a klávesnicu cez Bluetooth a taktiež používam iPad ako externý monitor cez SideCar (pripojenie cez Wi-Fi). 

MacBook Air sa napriek tomu ani raz nesekol, ani raz nezahrial a ani raz nezpomalil.

A to ani nehovorím o baterii tohoto laptopu. Po vyše 8 hodinách práce mi stále ukazuje že vydrží makať ďalších 10 hodín a 32 minút.

Ak teda môžem vyjadriť svoj názor, musím povedať, že ak ste sa obávali týchto laptopov tak už sa báť nemusíte. Ak nie ste človek, ktorý celý deň strihá 4K video tak sa nebojte a chodťe do základnej verzie MacBook Air M1.

Stanislav Vošoust

Stanislav Vošoust

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Technický nadšenec a neustály tester nových produktov, či už sa jedná o aplikácie, hardware alebo nositeľnú elektroniku. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu